12 تکنیک کلیدی فروش در اینستاگرام
اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان، یکی از بزرگترین پلتفرمهای اجتماعی دنیا محسوب میشود و مخاطبان هدف شما تنها به گشتن در این برنامه نمیپردازند، بلکه خرید هم میکنند. این یعنی این فرصت را دارید تا با فروش در اینستاگرام به درآمد قابل توجهی برسید و محصولات یا خدمات خود را به صورت خلاقانه و بصری، در مقابل افرادی قرار دهید که به آنها نیاز دارند. در این مقاله از جاویدان وب به نکاتی برای دیده شدن و فروش موفقتر در اینستاگرام خواهیم پرداخت:
۱- مطمئن شوید که حساب شما یک حساب “تجاری” است
قبل از اینکه انتظار داشته باشید از طریق اینستاگرام درآمد کسب کنید، باید برخی اصول اولیه را رعایت کنید. اول از همه مطمئن شوید که حساب اینستاگرام شما یک حساب “تجاری” است. پیج های فروشگاهی و بیزینسی دارای ویژگیهای خاصی هستند که بازاریابی را آسانتر میکنند، مانند: دسترسی به آمار مخاطبان شما، وجود گزینههای بیشتر برای افزودن اطلاعات ارزشمند ( مثل نقشه و شماره واتساپ ) به پروفایل خود برای پیداکردن و ارتباط با کسب و کار شما خارج از اینستاگرام.
۲- برندینگ خود را دوباره بررسی کنید
در مرحله بعد، مطمئن شوید که برندینگ شما در تمام کانالها، از جمله اینستاگرام، یکسان است. این باعث میشود کسب و کار شما به یاد آنها بماند. تصویر پروفایل شما، سبک پستهایتان و حتی بیوگرافی شما باید با برند موجودتان مطابقت داشته باشد.
3- فقط روی فروش تمرکز نکنید
یک حساب کاربری فروش محور برای بسیاری از افراد خسته کننده است. اگر تنها چیزی که پست میکنید ویژگیهای محصول با لینکهای خرید است، مخاطب برای مدت طولانی درگیر نخواهد بود. محتوای باارزش خلق کنید تا مخاطب را با خود همراه کنید. محتوای باکیفیت و هدفمند در پیج برای ایجاد فرآیند فروش حیاتی است.
4- برای افزایش فروش در اینستاگرام پست های باکیفیت ایجاد کنید
پستهای باکیفیت به شما کمک میکند تا حضور خود را در اینستاگرام تقویت کنید و دنبالکنندگان جدیدی را جذب کنید که در نهایت میتوانند به مشتری تبدیل شوند.
ممکن است سوال کنید پست باکیفیت چه پستی است؟ تصاویر باکیفیت که با برند شما مرتبط باشند. اطلاعات ارزشمند و مرتبط، چه در خود تصویر پست و چه در کپشن، که نشان دهنده تخصص شما باشد، از نظر موضوعی با صنعت شما مرتبط باشد و به مخاطب شما چیزی برای فکر کردن بدهد. با رعایت کردن همین موارد به ظاهر ساده منجر به افزایش چشمگیری در فروش در اینستاگرام شما میشود.
5- از ابزارهای هوشمند استفاده کنید
مدیریت دستی پیج اینستاگرام گاها بسیار وقت گیر خواهد بود. پست گذاشتن روزانه، گاهی اوقات چندین بار در روز، در قالبهای مختلف، میتواند خستهکننده و وقت گیر باشد. خوشبختانه، ابزارهای زیادی وجود دارند که به شما کمک میکنند تا شبکه اینستاگرام خود را برنامهریزی کنید تا منسجم و پویا به نظر برسد. این ابزار به شما کمک می کند تا زمان انتشار پست ها را برنامه ریزی کنید و کپشن هایی با هشتگ های مرتبط ایجاد کنید.
برای نمونه :
MeetEdgar – ویژگی های زیادی دارد، از جمله یک برنامه ریز محتوا خودکار که پست ها را از کتابخانه شما منتشر میکند
Agorapulse – ابزاری برای مدیریت همه حساب های اجتماعی شما، نه فقط اینستاگرام
Novinhub – یک سرویس ایرانی که برای مدیریت پیج اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی کاربرد دارد
Buffer – یکی از ابزار های شناخته شده برای مدیریت شبکه های اجتماعی شما
6- استفاده درست از قابلیت های اینستاگرام
برای بهترین نتیجه، باید از تمام ویژگیهایی که در اختیار دارید برای فروش در اینستاگرام استفاده کنید. ارسال ریلز یک استراتژی عالی که به طور خاص به یک نقطه ضعف مخاطب شما میپردازد. خدمات و محصولات شما باید راه حلی برای نیاز آنها باشد که میتوانید در ریلز خود به آن اشاره کنید. این را بر اساس تجربه شخصی خودم میگویم استفاده از ریلز، فروش در اینستاگرام را به شدت بالا میبرد.
7- از “لینک در بیو” به صورت استراتژیک استفاده کنید
برای فروش بیشتر در اینستاگرام، در قسمت «بیو – Bio» خود به صفحه اصلی وب سایت خود لینک ندهید. در عوض، به یک صفحه فرود هدفمند که مشتریان ورودی از اینستاگرام میتوانند در آن خرید کنند، لینک دهید. از آنجایی که نمیتوانید به طور مستقیم در پستهای ثابت لینک قرار دهید، این راهی عالی برای دور زدن این محدودیت است.
جاویدان وب در خدمات ادمین اینستاگرام، قابلیت لینک هوشمند در بایو را رایگان برای کسب و کار شما انجام میدهد، این ویژگی کمک می کند کاربران پیج اینستاگرام شما در یک مکان به همه لینک های مهم شما دسترسی داشته باشند.
8- در استوری به محصولات/خدمات لینک دهید
رفتن به استوری و به اشتراک گذاشتن محصول یا خدماتی که ارائه میدهید، راه عالی برای فروش در اینستاگرام است، به خصوص به این دلیل که میتوانید با استفاده از استیکر به طور مستقیم به محصول لینک دهید.
برای این کار لازم نیست کار عجیب و غریبی انجام دهید، کافیست در مورد محصول به طور مستقیم با دوربین صحبت کنید و آن را به نمایش بگذارید، یا داستانی در مورد موفقیتی که یکی از مشتریان شما با استفاده از خدماتتان داشته تعریف کنید، و غیره.
میتوانید به یک استیکر لینک مستقیم به صفحه محصول اضافه کنید و آن را در استوری خود قرار دهید.
ضمناً، این قابلیت قبلاً برای برخی از کاربران محدود بود، اما اینستاگرام اخیراً آن را برای همه باز کرده است.
9- استوریهای محصولات را در هایلایت ذخیره کنید
آیا برخی از استوریهای شما که محصولاتتان را به نمایش میگذارند، بازخورد خوبی داشته اند؟ میتوانید آنها را در بخش هایلایت استوری خود ذخیره کنید! برای اینکه مشتریان به راحتی استوریهای حاوی محصولات را پیدا کنند یک هایلایت خاص فقط برای این استوریها ایجاد کنید, شما همچنین میتوانید برای انواع مختلف محصولات و غیره، هایلایتهای مختلفی ایجاد کنید. تیم جاویدان وب در خدمات ادمین ایستاگرام خود این کار را به صورت اصولی و متناسب با حوزه کاری پیج شما انجام میدهد.
10- پستهای حاوی محصولات/خدمات را تبلیغ کنید
تبلیغ یک پست محصول، یکی از سادهترین راهها برای ایجاد یک تبلیغ در اینستاگرام است. این کار به پست شما دید بیشتر و بازخورد بیشتری میدهد و در نتیجه، افراد بیشتری محصول یا خدمات شما را میبینند و در نهایت فروش در اینستاگرام تان به طور خاص، پستهایی را تبلیغ کنید که از نظر تعامل (لایک، کامنت و …) عملکرد خوبی داشتهاند. این پستها شانس بیشتری برای دیده شدن توسط افراد جدید دارند، زیرا میدانید که برای مخاطبان فعلی شما جذاب بودهاند.
11- استفاده هوشمندانه از هشتگها برای فروش در اینستاگرام
استفاده از هشتگها به همراه بسیاری از نکات فروش ارائه شده در این راهنما، میتواند به محصولات و خدمات شما رونق بیشتری ببخشد. هشتگهای مناسب میتوانند تأثیر زیادی بر میزان راحتیِ یافتن شما، کسب و کارتان و محصولاتتان توسط مشتریان جدید داشته باشند. این فرایند برای فروش در اینستاگرام به شدت حیاتی است.
بنابراین، کمی وقت صرف تحقیق در مورد هشتگهای مرتبط کنید و بر اساس آن، پستها، استوریها و ریلز خود را تگ کنید. همچنین، هشتگهای برند خود را فراموش نکنید. این هشتگها، تگهایی هستند که فقط برای برند و محصولات خود ایجاد میکنید و میتوانند به مشتریانی که قبلاً از شما خرید کردهاند، کمک کنند تا دقیقاً همان چیزی را که به دنبالش هستند پیدا کنند.
12- با “فروشگاه اینستاگرام” بفروشید
در نهایت، فراموش نکنید که اینستاگرام قابلیتی را ارائه کرده است که به شما امکان میدهد مستقیماً در داخل اینستاگرام فروش داشته باشید. پس از ثبت نام و اتصال فروشگاه آنلاین خود، می توانید یک “فروشگاه” در برنامه ایجاد کنید و مستقیماً به محصولات فروشگاه خود در پست ها، حلقه ها و استوری ها لینک دهید. اما متأسفانه این قابلیت جذاب در ایران فعال نمیباشد.
با این وجود بسیاری از کسب و کار ها علاوه بر آنلاین شاپ های خود در اینستاگرام یک وبسایت فروشگاهی برای خود راه اندازی کرده و بدون هیچ نگرانی نسبت به آینده اینستاگرام در ایران به فعالیت خود ادامه میدهند. مجموعه جاویدان وب با بیش از ده سال تجربه در زمینه طراحی سایت کنار شماست تا بتوانید فروشگاه اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید.
فروش در اینستاگرام را شروع کنید
شروع فروش در اینستاگرام، چه شما یک برند شناختهشده باشید و چه تازه وارد به دنیای فروش آنلاین، میتواند فرآیندی نسبتاً آسان باشد. اما برای اینکه بتوانید از این پلتفرم به بهترین نحو استفاده کنید و فروش خود را به حداکثر برسانید، نیاز به یک استراتژی تولید محتوای قوی و هوشمندانه دارید. در این مسیر، خدمات حرفهای ادمین اینستاگرام جاویدان وب به عنوان یک راهحل کارآمد و موثر به کمک شما میآید.
با استفاده از خدمات ادمین اینستاگرام، شما میتوانید مدیریت کامل پیج خود را به دست متخصصان باتجربه بسپارید که درک عمیقی از الگوریتمها، روندها و بهترین روشهای جذب و نگهداشتن مخاطب دارند. کارشناسان ما با برنامهریزی دقیق و هدفمند، محتوایی تولید میکند که نه تنها با هویت برند شما همخوانی دارد، بلکه به جذب بیشتر دنبالکنندگان و افزایش تعاملات نیز منجر میشود.
ادمینهای حرفهای جاویدان وب به شما کمک میکنند تا در رقابت بین پیجهای بزرگ اینستاگرامی بدرخشید. آنها با تحلیل دقیق دادهها و شناخت نیازهای بازار، استراتژیهای موثری برای افزایش فروش و تعاملات در پیج شما به کار میگیرند. این به شما امکان میدهد تا با تمرکز بر جنبههای دیگر کسبوکارتان، شاهد رشد سریع و موفقیتآمیز در اینستاگرام باشید.