حقوق ادمین اینستاگرام در قزوین [ 0 تا 100 ادمین اینستاگرام ]
ادمین یا مدیر پیج اینستاگرام وظیفه مدیریت و ارتقاء صفحه را در این پلتفرم اجتماعی بر عهده دارد. این شخص باید از مهارت های لازم برای جذب فالوورهای هدفمند، ارتقاء تعامل با دنبال کنندگان و ایجاد محتوای جذاب برخوردار باشد.
بسیاری از صاحبان کسب و کارها به دنبال ادمین اینستاگرام هستند تا به خوبی نگرانی های مدیریتی را از آنان دور کند و به جای آن ها بر روی توسعه کسب و کارشان تمرکز نماید. انتخاب ادمین مناسب می تواند روی رشد و موفقیت پیج شما تأثیر به سزایی بگذارد.
در این مقاله از جاویدان وب به طور کامل به معرفی انواع ادمین اینستاگرام، نحوه عقد قرارداد و میزان دستمزد پرداخته ایم. بدون شک بررسی موارد بیان شده در محتوا می تواند به شما کمک کند تا بهترین ادمین ها را برای پیج خود انتخاب کنید و به حرفه ای ترین شکل از این ابزار پرقدرت برای توسعه کسب و کارتان استفاده کنید. در ادامه همراه ما باشید.
کمی با تاریخچه تاسیس اینستاگرام آشنا شوید
به طور خلاصه، اینستاگرام در سال 2010 توسط کوین سیستروم و مایک کرایج تأسیس شد و ابتدا با نام “Burbn” شناخته می شد. با گسترش امکان اشتراک گذاری فایل ها، رفته رفته این نام به اینستاگرام تغییر پیدا کرد. در طی سال های 2010 تا 2012 اینستاگرام توانست به رشد چشمگیری دست پیدا کند و در نهایت این پلتفرم در سال 2012 توسط فیسبوک ( شرکت متا Meta ) خریداری شد.
این قدم به اینستاگرام کمک کرد تا به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی جهان شناخته شود. در طول سال های متوالی، اینستاگرام ویژگی های جدیدی مانند استوری ها، IGTV، فیلترها و افکت های تصویری را به پلتفرم خود اضافه کرد و سبب محبوبیت بیشتر خود شد. به این ترتیب، اینستاگرام از یک اپلیکیشن ساده به یک پلتفرم چند سکویی تبدیل شد که بر روی وب، تلفن همراه و تبلت قابل دسترسی است.
امروزه از این پلتفرم نه تنها برای سرگرمی بلکه برای اهداف تبلیغاتی بهره برده می شود. چنانچه شما دارنده یک کسب و کار باشید و در ذهن خود رویای گسترش کسب و کار خود را بپرورانید، می توانید با کمی هوشمندی از این بستر آماده نهایت بهره را ببرید.
واژه ادمین یا ادمینی به چه معناست؟
اگر کمی به دنیای دیجیتال مارکتینگ ورود کرده باشید، احتمالا با واژه ادمین و یا ادمینی رو به رو شده اید. کلمه “Admin” در واقع مخفف کلمه “Administrator” بوده که در فارسی به عنوان گرداننده از آن یاد می شود و معمولا به فردی اشاره دارد که مسئولیت مدیریت و اداره یک صفحه، یک سایت، یک گروه یا یک شبکه اجتماعی را بر عهده دارد.
ادمین ها معمولا مسئولیت های مختلفی از جمله ارسال محتواها، پاسخگویی به پیام ها، مدیریت کاربران، مانیتورینگ فعالیت ها و تدارکات فنی صفحه را بر عهده دارند. این اصطلاح در حوزه دیجیتال مارکتینگ و مدیریت اجتماعی رایج می باشد. در لفظ به افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، ادمین گفته می شود.
به چه کسی ادمین گفته می شود؟
پیش تر گفتیم ادمین پیج اینستاگرام، شخصی است که مسئولیت مدیریت صفحه را بر عهده دارد و با استفاده از روش های مختلف از جمله تولید محتوا، تحلیل و آنالیز صفحه، تامین امنیت و… به رشد صفحه در این شبکه اجتماعی کمک می کند. در واقع ادمین اینستاگرام مسئول مدیریت حساب های اینستاگرام است و از طریق آن با کاربران ارتباط برقرار می کند.
ادمین ها به عنوان نمایندگان شرکت یا صاحبان کسب و کارها می توانند از اینستاگرام برای انجام فعالیت های مختلفی مانند بازاریابی، تبلیغات، فروش و پشتیبانی از مشتریان استفاده کنند. این پلتفرم قدرتمند به آن ها امکان می دهد تا به صورت موثر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و فعالیت های تجاری خود را گسترش دهند.
انواع ادمین اینستاگرام
برای آن که با انواع ادمین های اینستاگرام آشنا شوید و ضرورت وجود آن ها بیشتر درک کنید اجازه بدهید مثالی را بیان کنیم. تصور کنید دچار مشکل جسمی شدید و لازم دارید به پزشک مراجعه کنید. در وهله اول لازم است سراغ یک پزشک عمومی رفته و مشکل خود را بازگو کنید. پزشک با توجه به مشکل شما و تخصص خودش به شما پیشنهاد می کند برای رفع مشکلی که دچارش شده اید به دکتر متخصص مربوطه مراجعه کنید.
در واقع دسته بندی درست ادمین های اینستاگرام نیز به همین موضوع اشاره می کند. با وجود این دسته بندی وظایفی که بر عهده ادمین قرار دارد بین افراد مختلف تقسیم می شود تا هر یک از آن ها تخصصی تر وظیفه مربوطه را دنبال کنند. برخی از مهم ترین دسته بندی های ادمین اینستاگرام عبارتند از:
ادمین مدیر اینستاگرام: به طور خلاصه نقش این ادمین اینستاگرام، پر رنگ محسوب شده و وظیفه 0 تا 100 برنامه ریزی و اداره پیج به او واگذار می شود. ادمین مدیر در شبکه مجازی اینستاگرام باید به تعاملات رسیدگی کند، برای تولید محتواها و انتشار آن ها برنامه ریزی نماید و روی امنیت پیج حساسیت داشته باشد. گاها این سری وظایف به یک فرد تعلق می گیرد اما بسیاری عقیده دارند همراه شدن چند نفر با هم نتیجه این فعالیت ها را چشمگیرتر می کند.
ادمین فروش پیج اینستاگرام: اگر بخواهیم بصورت تخصصی نقش ادمین فروش را با یکدیگر بررسی کنیم، به حیطه وظایف مختلفی بر خواهیم خورد. در واقع ادمین فروش نقش مهمی در ارتقای فروش و بهبود عملکرد پیج ایفا می کند. ادمین فروش باید توانایی این را داشته باشد که با استفاده از ابزارهای مختلف، مخاطبان را به سمت خرید از مجموعه هدایت کند و تجربه خریدی لذت بخش را برای آن ها فراهم نماید.
ادمین تبلیغات پیج اینستاگرام: در کنار ادمین فروش و در راستای کامل کردن وظایف آن، ادمین تبلیغات قرار می گیرد. ادمین تبلیغات باید توانایی این را داشته باشد که با استفاده از ترفندهای جذاب، کمپین های تبلیغاتی را بهبود دهد و محتوای تبلیغاتی جذاب و مؤثری را ارائه کند. ادمین دیجیتال مارکتینگ نیز در کنار دو ادمین فوق در همین دسته بندی قرار می گیرد تا با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند لینکدین، تلگرام، واتساپ و ایمیل، مخاطبان و مشتریان را به سمت پیج کشانده و آن ها را به سمت خرید هدایت کند.
ادمین پاسخگو به دایرکت های اینستاگرام: ادمین پاسخگو به دایرکت و کامنت ها در واقع مسئولیت ارتباط مستقیم با مخاطبان و مشتریان پیج در اینستاگرام را بر عهده دارد. این ادمین باید به سوالات، نظرات و پیام هایی که از سوی مخاطبان و مشتریان ارسال می شوند، پاسخ دهد. این پاسخ ها باید به سرعت و به شیوه ای محترمانه و صادقانه انجام شوند. اهمیت این نقش از آن جا پر رنگ می شود که ارتباط فعال و پویا با مخاطبان و مشتریان باعث ایجاد ارتباط مثبت و اعتماد بین آن ها و برند می شود.
به علاوه، پاسخگویی به دایرکت و کامنت ها می تواند ایده ها و نظرات مخاطبان را جمع آوری کرده و بهبودهای لازم را در پیج اعمال کند. به عنوان مثال، اگر یک کاربر سوالی در مورد محصولی پرسید، ادمین پاسخگو باید به سرعت و با دقت به آن پاسخ دهد و اطلاعات مورد نیاز را فراهم کند. اگر این ادمین توانایی ارائه راهنمایی مناسب و حل مشکلات را داشته باشد، احتمال خرید این کاربر افزایش می یابد. از طرفی، عدم پاسخگویی یا پاسخ دیرهنگام می تواند باعث از دست رفتن اعتماد و حتی از دست رفتن مشتریان شود.
ادمین تولید محتوا اینستاگرام: این ادمین وظیفه دارد به تولید محتوای جذاب و کاربرپسند بپردازد. ادمین تولید محتوا با در نظر گرفتن سلیقه و علاقه مخاطبان و همچنین اهداف کسب و کار، محتوای متنوعی را تولید می کند. وظایف ادمین تولید محتوا می تواند شامل مواردی همچون ویرایش ویدیو و عکس، نوشتن کپشن و حتی تدوین استراتژی محتوا باشد. ادمین محتوا در واقع یک فرد خلاق است که برای کمپین های فروش، پست ها، استوری ها و هر چیزی که نیاز به محتوا دارد، محتوا مناسب خلق می کند.
چه تفاوتی بین ادمین اینستاگرام و وب مستری وجود دارد؟
ادمین های اینستاگرام و وب مسترها فعالین حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند که بر مبنای حوزه کاری مشخص شده شان، مسئولیت های متفاوتی را بر عهده می گیرند. عموما ادمین های اینستاگرام مسئول آپلود پست ها، استوری ها و سایر محتواها به شکل منظم در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام هستند. در کنار این وظیفه باید به تحلیل عملکرد پیج پرداخته و با همتایان خود تعامل نمایند. در کنار ادمین های اینستاگرام، حوزه ای به نام وب مستری وجود دارد که در برخی از ویژگی ها با ادمینی اینستاگرام کاملا یکی است ولی وظایف آنها مدیریت وب سایت و انجام امور درج محتوا، مدیریت فروشگاه و سایر موارد می باشد.
وبمستر و ادمین اینستاگرام دو شغل مجزا با وظایف و مهارتهای متفاوت هستند. وبمستر بر روی جنبههای فنی وبسایت تمرکز دارد، در حالی که ادمین اینستاگرام بر روی محتوای بصری و تعامل با مخاطبان اینستاگرام یا در اصطلاح سوشال مدیا (Social Media) تمرکز دارد. درک تفاوتهای این دو نقش به شما کمک میکند تا فرد مناسب را برای مدیریت وبسایت یا حساب کاربری اینستاگرام خود انتخاب کنید.
ادمین اینستاگرام در قزوین می بایست چه مهارت هایی داشته باشند؟
همانطور که پیش تر هم گفتیم، ادمین نماینده یک کسب و کار در شبکه های مجازی است. از این رو فرصت هیچگونه اشتباهی برای او وجود ندارد. بهترین ادمین ها افرادی خواهند بود که قبل از به عهده گرفتن مسئولیت، فرصت آزمون و خطا را به خود داده و از مهارت های لازم برخوردار گشته باشند. مطمئنا برحسب شرح وظایف ادمینی اینستاگرام، دانش مورد نیاز برای هر ادمین متفاوت است.
با این حال مهم ترین و البته کلیدی ترین مهارت ها را یادآوری می کنیم که کسب اطلاعات و دانش در آن ها ضروری خواهد بود. خاطر نشان می کنیم چنانچه به عنوان یک کارفرما قصد دارید ادمین مناسبی پیدا کنید، بهتر است شما نیز تا حدودی با این مهارت ها آشنایی داشته باشید.
- در اولین قدم با پلتفرم اینستاگرام و تمام قابلیت های آن آشنا شده و نحوه استفاده از آن ها را یاد بگیرید. بهتر است مانند کسی که اولین بار وارد مکانی شده، تمام جزئیات موجود را واکاوی کنید.
- در مرحله بعدی سراغ پروفایل و نام صفحه رفته و با نحوه نگارش انواع آن آشنا شوید.
- اینستاگرام یک پلتفرم اجتماعی است که می تواند روی موبایل و سیستم کامپیوتر اجرا شود. به عنوان ادمین اینستاگرام، باید توانایی کار با وب سایت اینستاگرام را داشته باشید.
- بعد از طی کردن مراحل اولیه، نوبت آن رسیده که با روش های افزایش فالوور و جذب مخاطب آشنا شوید و آن ها را به طور کامل یاد بگیرید.
- آنالیز رقبا یک بخش جدانشدنی از اینستاگرام بوده که می تواند تاثیرات قابل ملاحظه ای روی روند رشد صفحه بگذارد. به عنوان ادمین این شبکه اجتماعی، باید مهارت خود را در این زمینه تقویت کنید. می توانید از صفحات رقبا تقلید نموده و با خلاقیت صفحه خود را بهبود دهید.
- به هیچ عنوان استوری ها را از خاطر نبرید و روی بهبود تولید محتوا برای آن ها تمرکز کنید.
- نحوه صحیح هشتگ گذاری، ساعت آپلود پست ها و دیگر نکات جزئی اما مهم را به خوبی فرا بگیرید.
- می توانید برای تولید محتوا از اپلیکیشن های بی شماری نظیر فتوشاپ، ایلاستریتور، پریمیر و … بهره ببرید. پس لازم است بلد باشید از آن ها استفاده نمایید.
- به عنوان ادمین اینستاگرام، بیاموزید از چه طرقی می توان امنیت پیج را بالا برد و راهکارهای آن را به کار ببرید.
یک ادمین اینستاگرام حرفه ای چه وظایفی را بر عهده دارد؟
تا اینجای مقاله با انواع ادمین اینستاگرام آشنا شدید و تا حدی اطلاعاتی در خصوص وظایف آن ها بدست آوردید. اگر در یک جمع بندی کلی بخواهیم وظایف یک ادمین اینستاگرام را بررسی کنیم باید به مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، توجه نماییم. لازم به ذکر است این وظایف بسته به خواست کارفرما و شیوه چرخاندن صفحه متغیر خواهند بود.
- آنالیز ابتدایی صفحه جهت بررسی وضعیت پست ها، استوری ها، بایو، هشتگ ها و غیره
- نگارش حرفه ای بایو و در صورت نیاز تغییر اسم صفحه
- برقراری امنیت پیج و فعال سازی تایید دو مرحله ای
- تولید محتوا به شکل های مختلف متناسب با اهداف صفحه و خواست کارفرما به گونه ای که نهایت خلاقیت در آن ها وجود داشته باشد.
- آپلود محتواها در مکان های مورد نظر از جمله در استوری، ریلز ها ، پست و … به گونه ای که برنامه زمانی مشخصی برای آن ها تنظیم گشته باشد.
- پاسخگویی به کامنت ها و دایرکت ها
- هماهنگی و برنامه ریزی جهت ایجاد لایوهای هماهنگ
- ارائه راهکارهایی جهت تنظیم اصولی کمپین های تبلیغاتی
- بررسی دوره ای رقبا و الگو گیری صحیح از آن ها
- آنالیز هشتگ های حوزه کاری و استفاده اصولی از آنها
چرا داشتن ادمین اینستاگرام ضروری است؟
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همه گیری استفاده از شبکه های اجتماعی، امروزه کمتر کسی است که در اینستاگرام حداقل یک صفحه فعال نداشته باشد. حال چرا داشتن ادمین اینستاگرام ضروری است؟ اجازه بدهید برای پاسخ به این سوال، نگاهی به آمار بیندازیم. طبق آمارهای رسمی بیش از 60 درصد کاربران شبکه های اجتماعی وسایل مورد نیاز خود را در این شبکه جستجو کرده و از همین طریق آن ها را تهیه می کنند.
حال اگر در این پلتفرم، صفحه ای وجود داشته باشد که به نوعی نظر مساعد آن ها را جلب نماید، می تواند فروش خوبی را برای برند خود به ارمغان بیاورد. در واقع گردانندگان صفحه فضایی را برای مخاطبان اینستاگرام ایجاد می کنند که بتوانند بدان وسیله، به آن برند اعتماد کنند و به راحتی از محصولات یا خدمات آن بهره ببرند. شاید جالب باشد اگر بگوییم ادمین ها می توانند با افزایش تعامل نقش پررنگی را در برندسازی کسب و کار شما ایفا نمایند. در واقع صفحه اینستاگرام شما حکم ویترین کسب و کار شما را دارد که به خوبی توسط ادمین ها مزین می گردد.
چگونه می توان به یک ادمین حرفه ای اینستاگرام تبدیل شد؟
ادمینی در اینستاگرام، از آن دسته حرفه هایی است که برای ورود به آن نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید اما این امر بدان معنا نیست که می توان بدون آموزش و تمرین، به عنوان یک ادمین حرفه ای در این حوزه فعالیت کرد. برعکس، یادگیری و آموزش اصول اینستاگرام مارکتینگ و تکنیک های مربوط به مدیریت پیج های اینستاگرام از اهمیت به سزایی برخوردار است.
اصول اولیه کار با اینستاگرام، آشنایی با الگوریتم ها، قوانین و بخش های مختلف اینستاگرام، تکنیک های جذب و تعامل با دنبال کنندگان، تولید محتوا، طراحی کمپین های تبلیغاتی، کپی رایتینگ، کار با ابزارهای طراحی و آنالیز شبکه های اجتماعی از جمله مهارت هایی هستند که برای تبدیل شدن به یک ادمین موفق به آن ها نیاز خواهید داشت.
برای کسب مهارت های لازم در این زمینه، می توانید از منابع آموزشی مختلفی مانند مقالات، ویدئوها و یا دوره های آموزشی بهره مند شوید. شرکت در دوره های آموزشی اختصاصی اینستاگرام می تواند به شما کمک زیادی کند تا با مفاهیم و تکنیک های مربوطه بیشتر آشنا شوید و به طور عملی آن ها را به کار بگیرید.
درآمد ادمین اینستاگرام در قزوین چقدر است؟
با پیشرفت روزافزون دنیای ارتباطات و قوت گرفتن شبکه های اجتماعی، چشم انداز شغل هایی که به نوعی به دیجیتال مارکینگ و فناوری های ارتباطی ختم می شوند، بسیار روشن است. در واقع قرن 21 را قرن شکوفایی صنعت دیجیتال می نامند که در ادامه آن قرن تحولات جدید و بهره گیری از انواع هوش مصنوعی پدید می آید.
در حال حاضر، ادمینی پیج اینستاگرام یکی از مشاغل پردرآمد فریلنسری محسوب می شود که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. صاحبان کسب و کارهای اینستاگرامی، به دلیل تمرکز بر تولید محصولات و بهبود خدمات، ترجیح می دهند ادمینی را برای مدیریت پیج های خود استخدام کنند. هرچه پیج قدیمی تر و تعداد فالوورها بیشتر باشد، نیاز به وجود ادمین برای مدیریت آن بیشتر می شود اما چگونگی انتخاب یک ادمین مناسب هنوز هم برای بسیاری از صاحبان کسب و کارها یک چالش به شمار می آید.
میزان درآمد یک ادمین در شبکه های اجتماعی به پارامترهای متعددی بستگی دارد و نمی توان به طور دقیق مشخص کرد بابت ادمینی یک پیج چقدر باید هزینه نمود ولی در ادامه با بررسی عواملی که روی دستمزد و حقوق ادمین تاثیر گذار است، حقوق تقریبی هر نوع ادمین اینستاگرام را مشخص کرده ایم.
حقوق ادمین اینستاگرام در قزوین به چه عواملی بستگی دارد؟
تا به اینجای امر متوجه شدید که قیمت ادمینی در اینستاگرام به عوامل متعددی وابسته بوده و نمی توان قیمت دقیقی برای آن عنوان نمود. برای آگاهی بیشتر شما قصد داریم برخی از پارامترهای مهمی که روی قیمت ادمینی تاثیر می گذارند را بررسی کنیم.
عوامل تاثیرگذار روی قیمت ادمینی در اینستاگرام | توضیحات بیشتر |
مهارت شخص | مطمئنا مهارت یک موضوع قابل تامل و انکارناپذیر است که سبب می شود وظیفه محول شده به شخص به درستی پیش برود. مهارت یک ادمین اینستاگرام می تواند به عنوان یک پارامتر مستقیم، روی قیمت ادمینی تاثیر بگذارد. |
محل فعالیت (دورکاری یا حضور در محل) | بسیاری از ادمین ها ترجیح می دهند به صورت فریلنسری با شما فعالیت کنند. این فرصت می تواند یک نتیجه برد-برد را در پی داشته باشد. انجام فعالیت به شیوه ای راحت تر برای آن ها و البته پرداخت کمتر از سوی شما (دقت کنید این شیوه زمانی قابل استفاده خواهد بود که بابت تولید محتوا به مشکل نخورید.) |
میزان فعالیت ( ساعت های کاری) | بصورت کلی میزان فعالیت به دو دسته نیمه وقت و تمام وقت تقسیم بندی می شود. بسته به میزان ساعت تمرکز ادمین اینستاگرام روی صفحه شما، حق الزحمه محاسبه می گردد. |
مقدار وظایف | در متن اشاره کردیم که ادمین اینستاگرام دارای دسته بندی های مشخص با شرح وظایف خود است. میزان دستمزد ادمین بستگی به شرح وظایف و دسته بندی مشخص شده ادمین دارد. مشخصا دستمزد ادمین پاسخگو به دایرکت ها با ادمین تولید کننده محتوا یکی نخواهد بود. |
تعداد صفحات محول شده | برخی از کسب و کارها در صفحات اجتماعی نظیر اینستاگرام، چندین صفحه اختصاصی دارند. مطمئنا دستمزد مدیریت 1 صفحه با دستمزد مدیریت چندین صفحه متفاوت خواهد بود. |
میزان تجربه | آیا فکر می کنید دستمزد ادمینی که چندسال سابقه کار دارد با دستمزد یک ادمین تازه کار، یکی خواهد بود؟ بدون شک همچنین توقعی به دور از انتظار است. |
ارتقا پیج و افزایش بازخوردها | موقع بحث سر دستمزد، بسیاری از ادمین ها دوست دارند برمبنای پیشرفت پیج دستمزد دریافت کنند. برای مثال با شما توافق می کنند در ازای رساندن پیج به مرحله خاصی که مد نظرتان است، مبلغ مشخصی را دریافت می نمایند. |
نوع صفحه یا به تعبیری دیگر نوع کسب و کار | ادمین های صفحات محصول یا ادمین های بلاگری چارچوب های محتوایی مشخص شده ای دارند که سبب می شوند حین تولید محتوا با چالش هایی روبرو شوند. همین امر باعث می گردد دستمزد ادمین ها در حوزه های مختلف، متغیر باشد. |
قیمت خدمات ادمین اینستاگرام در قزوین چقدر است؟
بدون شک بهترین راه اطلاع از قیمت ادمین اینستاگرام، استعلام به صورت تلفنی و یا حضوری می باشد. صرفا با این روش شما می توانید به طور دقیق مطلع شوید متناسب با خواسته خود، چقدر باید دستمزد پرداخت کنید. با این حال شما می توانید برای مشاهده تعرفه های ادمین اینستاگرام در مجموعه جاویدان وب و اطلاع از قیمت ادمین اینستاگرام در قزوین روی نوشته کلیک کنید به طور خلاصه:
- دستمزد ادمین اینستاگرام فول بسته به میزان فعالیت از 3 میلیون تا 10 میلیون برای 1 ماه متغیر می باشد.
- دستمزد ادمین اینستاگرام در قزوین بصورت پاره وقت برحسب وظایف محول شده از 2 میلون تا 5 میلیون تومان به ازای 1 ماه متغیر خواهد بود.
- دستمزد ادمین پاسخگو بسته به ساعات فعالیت از 2 تا 3 میلیون تومان برای 1 ماه متغیر است.
- دستمزد ادمین تولید محتوا بر مبنای میزان محتوای تولیدی از ماهی 3 میلیون تومان تا 6 میلیون تومان متغیر خواهد بود.
تفاوت ادمین اینستاگرام شخصی و مدیریت پیج اینستاگرام توسط تیم
مشخصا بین واگذار کردن پیج اینستاگرام به شخص و یا واگذار کردن آن به یک مجموعه حرفه ای، تفاوت هایی وجود دارد. شخص بیماری را تصور کنید که تصمیم می گیرد جهت درمان اقدام کند، در چه صورت مراحل درمان او بهتر و سریع تر پیش خواهند رفت؟ با مراجعه به کلینیک یا مراجعه به بیمارستان مجهز با یک تیم پزشکی متخصص؟ در واقع صفحه هر کسب و کار حکم بیماری را دارد که برای طی کردن روند درمان و ارتقا سطح سلامتی نیاز به کمک دارد.
در چنین شرایطی افراد حرفه ای یک مجموعه شاخص کنار آن قرار می گیرند تا در کمترین زمان ممکن و البته با به روز ترین شیوه ها به مقصود برسد. مطمئنا با کمک یک فرد و یا تعداد محدودی از افراد نیز می توان مسیر را طی کرد اما سرعت رسیدن به هدف کندتر خواهد بود.
بصورت کلی به علت حساسیت صفحات مربوط به برندهای مطرح، صاحبین کسب و کار سعی می کنند برای مدیریت پیج خود افراد قابل اعتمادی را پیدا کنند که در قالب یک مجموعه اختصاصا به امورات مربوط به آن ها رسیدگی کنند. این تصمیم از چند مزیت قابل توجه برخوردار است. از جمله:
- امکان به وجود آمدن اشتباه حتی سهوا به صفر می رسد زیرا کار به یک مجموعه حرفه ای سپرده شده که از افراد با تجربه برای انجام وظایف مشخصی بهره می برد.
- از قبل تمام برنامه ریزی ها و استراتژی ها چیده می شود و نتایج هر فعالیت به طور دقیق ارزیابی می گردد.
- هیچ گونه هدر رفت زمانی صورت نمی گیرد. در واقع با توجه به برنامه ریزی های انجام شده هر شخص حیطه وظایف خود را می داند و در راستای آن حرکت می کند. این امر سبب می شود پس از مدت کوتاهی پیشرفت چشمگیری پدید آید.
چگونه قرارداد ادمینی اینستاگرام ببندیم؟
ادمینی اینستاگرام بصورت فریلنسری یا توسط تیم مدیریت اینستاگرام انجام می پذیرد. از این رو وجود یک قرارداد رسمی که برای دو طرف اطمینان بخش باشد، لازم است. برحسب نوع فعالیت و سایر توافقات طرفین متن قرارداد تنظیم شده و به دو طرف یک رو نوشت از آن اهدا می گردد. معمولا این قرارداد به سادگی توسط دو طرف تنظیم می گردد و به ندرت به وجود شخص سوم نیاز می باشد. در نگارش متن قرارداد بهتر است به مواردی دقت کنید که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم:
- مسئولیت ها و وظایف ادمین اینستاگرام را به طور دقیق مشخص کنید: به عنوان یک کارفرما هر انتظاری را که از ادمین خود دارید را مشخص نموده و در قرارداد مکتوب کنید.
- مشخص کردن ساعت و محل فعالیت: واضحا معلوم کنید ادمین اینستاگرام قرار است در چه محلی و برای چه مدتی به فعالیت بپردازد.
- دستمزد و سایر متعلقات مالی را شفاف سازی نمایید: برای جلوگیری از بروز اختلافات در آینده از همان ابتدا معلوم کنید قرار است چه مقدار دستمزد پرداخت شده و چه مواردی ( عیدی، سنوات، مرخصی، پاداش و … ) به ادمین تعلق بگیرد.
- لزوم حفظ حریم شخصی: ادمین اینستاگرام یک مجموعه باید در حفظ اسرار آن مجموعه کوشا باشد. هر مجموعه ای دارای یکسری استراتژی های تعیین شده مخصوص به خود است که افشا شدن آن ها باعث آسیب رساندن به کسب و کار می گردد.
- تعیین شرایط فسخ قرارداد: شرایط فسخ قرارداد از موارد ضروری هنگام تنظیم یک قرارداد است. طبق این بند چنانچه هر یک از طرفین قرارداد نتوانند به تعهدات خود عمل نمایند، قرارداد مابین آن ها به نفع دیگری فسخ می گردد. در برخی از قراردادها فسخ قرارداد با جریمه همراه می شود.
- سایر شرایط یا درج توضیحات اضافه: هرگونه شرایط اضافی همانند راه های ارتباطی و یا محدودیت ها و چارچوب ها بهتر است به طور دقیق مشخص شده و قید گردد.
پاسخ به سوالات پر تکرار حوزه ادمین اینستاگرام قزوین
برای آگاهی بیشتر به برخی از پرتکرارترین سوالات شما پاسخ خواهیم داد تا هیچ چالشی برای انتخاب ادمین اینستاگرام مناسب پیش رویتان قرار نگرفته باشد.
آیا واقعا می توان با استخدام ادمین اینستاگرام در قزوین به کسب و کار رونق بخشید؟
چه شما عرضه کننده محصول باشید و چه عرضه کننده خدمات، با کمی هوشمندی می توانید به کمک اینستاگرام، به کارتان رونق ببخشید. برای این کار و طی کردن مسیر بصورت حرفه ای، می توانید از افراد ماهر و متخصص این حوزه مانند ادمین های اینستاگرام کمک بگیرید.
چه کسب و کارهایی به ادمین اینستاگرام نیاز دارند؟
تقریبا تمامی کسب و کارها. ادمین های اینستاگرام در حوزه شبکه های اجتماعی از مهارت های خوبی برخوردارند که می توانند به شما کمک کنند مسیر رشد را با موفقیت و آسان طی نمایید.
می توان به طور همزمان، چند ادمین اینستاگرام داشت؟
مطمئنا بله. در برخی از صفحات وجود چند ادمین اینستاگرام به علت گسترده بودن کار، ضروری خواهد بود.
آیا هرکس توانایی ادمین اینستاگرام بودن را دارد؟
بدون شک بله اما این امر بدان معنی نیست هر فردی می تواند ادمین مناسب و حرفه ای اینستاگرام محسوب شود. کسب مهارت و تجربه را در این حوزه جدی بگیرید. در شرایط رقابتی حال حاضر تنها پیج هایی موفق خواهند شد که توان رقابتی بالایی داشته باشند و نتایج قابل قبول تری نسبت به رقبا خود رقم بزنند و این مهم با وجود یک تیم حرفه ای مدیریت اینستاگرام میسر خواهد شد.
آیا موضوع پیج برای انتخاب ادمین اینستاگرام مناسب، مهم است؟
بله. ادمین های حرفه ای روی پیج های خاصی فعالیت می کنند که دارای موضوعات مشخص شده و مشابه به هم باشند. برای مثال برخی از ادمین ها در حوزه بلاگری مشغول به فعالیت هستند و برخی دیگر پیج های آموزشی را بر عهده دارند. پس در نهایت موضوع پیج برای انتخاب ادمین مناسب حائز اهمیت خواهد بود. برای انتخاب ادمین اینستاگرام حرفه ای، نمونه کارها را به دقت بررسی نمایید.
چگونه می توان یک ادمین اینستاگرام خوب استخدام کرد؟
برای این موضوع می توانید از مجموعه هایی که در زمینه تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی فعال هستند کمک بگیرید یا در پلتفرم های مختلفی از جمله دیوار، شیپور، جابینجا و … آگهی گذاشته و نیرو مناسب را پیدا کنید. بهتر است قبل از استخدام، رزومه فرد و نمونه کارها را به دقت بررسی نمایید.
آیا ادمین به اطلاعات شخصی فرد تاسیس کننده صفحه دسترسی خواهد داشت؟
خیر. در این خصوص باید گفت، اینستاگرام حافظ اطلاعات شخصی شما خواهد بود و با راه اندازی سیستم امنیتی روی اکانت اینستاگرام شما قادر خواهید بود که از همه فعالیت های پیج به صورت مشخص آگاه باشید.
به عنوان ادمین اینستاگرام، چگونه به دنبال کارفرما مناسب باشم؟
برای یافتن کارفرمای مناسب می توانید از طرق مختلفی اقدام نمایید:
1. ارسال رزومه خود به عنوان ادمین به صفحات پرمخاطب اینستاگرام
2. جستجو در پلتفرم های مختلف برای یافتن افرادی که به دنبال جذب ادمین هستند.
به عنوان ادمین اینستاگرام در قزوین، آیا لازم است تجهیزات پیشرفته ای را در اختیار داشته باشیم؟
در ابتدای کار خیر ولی به مرور زمان با افزایش فعالیت و تجربه لازم خواهد بود از تجهیزات مناسبی مانند لپ تاپ، گوشی هوشمند با کیفیت دوربین خوب و ترجیحا دوربین عکاسی بهره ببرید.
بهترین راه برای اضافه کردن ادمین به صفحه اینستاگرام چیست؟
بدون شک ساختن یک حساب فیس بوک و افزودن ادمین به کمک Meta business center.
با وجود فیلترینگ باز هم گرفتن ادمین و سرمایه گذاری در این حوزه مقرون به صرفه است؟
بگذارید سوالاتان را این گونه پاسخ دهم. آیا با وجود فیلترینگ، این شبکه مخاطبان ایرانی خود را از دست داده است؟ مطمئنا فیلترینگ روی تعداد مخاطبان یک شبکه تاثیر می گذارد اما آیا این تاثیر آنقدر بوده که بتوان به سادگی بیخیال این شبکه پرمخاطب شد؟
خلاصه کلام
در این مطلب به مزایای داشتن ادمین حرفه ای اینستاگرام پرداختیم و وظایف مهم یک ادمین اینستاگرام بررسی کردیم. شما با دانستن این موارد قادر خواهید بود در انتخاب ادمین مناسب برای پیج خود تصمیم گیری نمایید و در مسیر رشد پیج شخصی یا کاری خودم قدم بردارید.
همانطور که در قسمت های مختلف این مطلب پرداخته شد به دلیل افزایش رقابت بین پیج های اینستاگرامی و افزایش کیفیت تولید محتوا گاها افراد ترجیج میدهند به جای کار با یک شخص بعنوان ادمین اینستاگرام با یک مجموعه حرفه ای که متشکل از چند فرد در حوزه های از قبیل، تولید محتوا، گرافیست، مسئول تبلیغات، مسئول فنی و امنیت پیج همکاری کنند و با خیال آسوده تر همه تمرکز خود را بر روی افزایش فروش و توسعه کسب و کار خود صرف کنند.
جاویدان وب با کارنامه ای موفق در حوزه های تولید محتوا و ادمین اینستاگرام در قزوین با تیمی مجرب آماده ارائه خدمات حرفه ای در حوزه ادمین حرفه ای اینستاگرام می باشد. لطفا قبل از همکاری با ما حتما نمونه کارهای ما در حوزه مدیریت پیج های اینستاگرامی را بررسی کنید.